Help Center

Meestgestelde vragen van bieders en kopers:

  1. Registreer u kosteloos op onze website.
  2. Nadat u het registratieformulier hebt ingediend, ontvangt u een bevestigingsmail op het adres dat u tijdens de registratie hebt ingevoerd. Volg de link in de bevestigingsmail om uw account te activeren.
  3. Zodra u uw account heeft geactiveerd door uw e-mailadres te bevestigen, bent u klaar om te beginnen met bieden op Renubid.

Iedereen kan zich registreren en vervolgens meebieden op favoriete kavels. Zowel zakelijk (B2B) als consument (B2C).

Na afloop van de veiling ontvangt u een koopovereenkomst met daarop vermeld de betaalgegevens en de afhaaldag(en). Onze veilinglocatie is in Surhuisterveen, aan de Rooilijn 16.

  • Zelf uw kavel(s) ophalen 
    U kunt uw gekochte kavels persoonlijk op komen halen op onze veilinglocatie/yard aan de Rooilijn 16 in Surhuisterveen. Tijdens de kijk- en testdagen en de ophaalmomenten staan onze medewerkers klaar om u te assisteren met het verladen van uw goederen. Wij beschikken over diverse eigen heftrucks, en ook is er een laadramp aanwezig.

  • Het verzenden via een pakketdienst (PostNL, DHL, DPD, UPS, GLS of Fedex)
    Uniek bij Renubid is dat u uw kleinere gekochte kavel(s) kunt laten ophalen op onze veilinglocatie in Surhuisterveen door een pakketdienst zoals bijvoorbeeld PostNL, DHL, DPD, UPS, GLS of Fedex. Hoe werkt dit: u boekt zelf uw zending bij de pakketdienst van uw voorkeur. U stuurt uw pakketzegel of afhaalbewijs per e-mail naar Renubid (info@renubid.nl), vervolgens geeft u de vervoerder opdracht om het pakket bij ons op te laten halen. Wij zorgen trouwens voor het verzendklaar maken van uw gekochte product(en).  

  • Ophalen op afspraak
    In sommige gevallen kun je de kavels ophalen op afspraak. Na betaling van de kavel ontvang je per e-mail de afspraakgegevens.

  • Benodigdheden
    Neem altijd de betaalde factuur mee en eventuele andere vereiste documenten, zoals je identiteitsbewijs als je een voertuig op naam wil zetten.

Na ontvangst van de koopovereenkomst, met de betaalgegevens, hanteren wij een betaaltermijn van 48 uur.

Vooralsnog ontvangt u een koopovereenkomst met daarin de bankgegevens voor de betaling. U kunt uw betaling met een reguliere bankoverschrijving doen. In de nabije toekomst worden onze betaalmogelijkheden uitgebreid met onder andere:

  • iDeal
  • Bancontact
  • PREZELEWY24

Alle biedingen zijn bindend, kavels worden verkocht als 'as is, where is'. Omdat het om een openbare veilingverkoop gaat en u heeft de mogelijkheid om de kavels komen te bekijken en te testen is herroeppingsrecht niet van toepassing.

We raden je aan om kavels te inspecteren tijdens een kijkdag voordat je een bod uitbrengt. Zodra u een bod plaatst is het belangrijk dat u weet dat het bindend is en een weloverwogen beslissing moet zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen, meldt het alstublieft direct bij het afhalen van uw kavel aan een medewerker, zodat er gelijk naar gekeken kan worden en een oplossing geboden kan worden.

Na toewijzing van de kavels ontvangt u een koopovereenkomst met de betaalgegevens, waarmee u het factuurbedrag kan voldoen. Neem deze koopovereenkomst en ID mee om er zeker van te zijn dat de kavel u toebehoort naar de afhaal dag om uw kavel op te halen.

Haalt een derde partij uw kavel op, zorg ervoor dat de transporteur deze overeenkomst mee heeft om te laten zien bij de balie. Tevens is het raadzaam om vooraf de naam van de transporteur of persoon door te geven aan ons zodat wij uw permissie hebben om de kavel(s) aan deze transporteur of persoon mee te geven. Dit kunt u doen door een mail te sturen naar info@renubid.nl

Makkelijke registratie
Kijk- en testdagen
Doorlopende veilingen
Veilig bieden en kopen